Se na delovnem mestu ne morete osredotočiti?

Se na delovnem mestu ne morete osredotočiti? Razlog lahko tiči tudi v neurejenih in slabo načrtovanih delovnih prostorih.

 

Ko poskušamo ugotoviti, kaj bi bil lahko razlog za našo neučinkovitost na delovnem mestu, redko pomislimo na delovni prostor. Dobro organiziran in oblikovan delovni prostor nam lahko precej olajša delo, saj v njem svoje naloge opravimo hitreje in učinkoviteje, če je potrebno tudi v sodelovanju z drugimi. In nenazadnje, v delovnem prostoru, ki je prilagojen našim potrebam, se počutimo bolj prijetno in udobno, kar pa je ključno za našo delovno produktivnost.

Če se na delovnem mestu težko osredotočite in ste zato manj produktivni, spodaj navajamo nekaj razlogov, ki lahko povzročijo takšno stanje.

 

Slaba kakovost zraka

Če delate v pisarnah, potem večino svojega dne preživite v zaprtih prostorih. Slab zrak lahko negativno vpliva na vaše kognitivne sposobnosti, torej tudi na vašo osredotočenost in posledično delovno produktivnost. Glede na študijo, ki so je izvedli na univerzi Harvard, lahko svež zrak in dobra prezračevanost prostorov precej povečata vašo delovno učinkovitost.

Tukaj je nekaj načinov, s katerimi lahko izboljšate kakovost zraka v vaših delovnih prostorih:

  • redno čistite prostore;
  • poskrbite, da so prostori pospravljeni in se v njih ne nabira nepotrebna krama ter posledično prah;
  • redno prezračujte prostore (odpirajte okna);
  • namestite kakovostne prezračevalne sisteme;
  • prostor opremite z rastlinami.

 

 

Slaba osvetljenost 

Dnevna svetloba uspešno pomaga regulirati cirkadiani ritem (‘’notranjo uro’’) ljudi. Prizadetost tega ritma pri ljudeh povzroča stres. Svetloba vpliva na naše telo, saj v njem sprošča hormone in nevroprevodnike, zaradi katerih smo bolj prisebni ter imamo več energije. Neustrezna razsvetljava lahko povzroči naprezanje oči, utrujenost, stres in glavobole. Zaposleni, ki so izpostavljeni večji količini naravne svetlobe, so manj napeti in imajo manj težav z neprijetnimi glavoboli.

Za kakovostno osvetlitev vaših poslovnih prostorov lahko poskrbite tako, da:

  • optimizirate dostop naravne svetlobe v prostor;
  • premaknete pohištvo, ki bi lahko oviralo dostop naravne svetlobe v prostor;
  • zamenjate utripajoče luči;
  • omejite nezaželen odsev;
  • poskrbite, da naravno svetlobo dopolnjuje kakovostna in prilagodljiva umetna svetloba;
  • poskrbite, da se med delovnim časom večkrat sprehodite zunaj, še posebej takrat, kadar imate v prostorih malo naravne svetlobe.

 

Neudobno in neprijetno pohištvo ter ostala oprema

Na delovnem mestu se moramo počutiti udobno in prijetno. Uporaba ustrezno ergonomsko oblikovanega pohištva in druge opreme, še posebej delovnih miz ter stolov, lahko zmanjša utrujenost mišic, poveča produktivnost in zmanjša resnost mišično-skeletnih obolenj, ki so zelo pogosti vzroki za izgubljen delovni čas.

Za udobje na delovnem mestu lahko poskrbite:

  • s fleksibilnim in nastavljivim pohištvom, ki ga lahko prilagajate svojim potrebam;
  • z zagotovitvijo raznolikih prostorov, kjer lahko vi in vaši sodelavci opravljate svoje delo;
  • z možnostjo, da se sami odločite, kje v delovnih prostorih bi delali;
  • z zagotovitvijo ločenih prostorov za sproščanje in osvežitev (več o tem, kako lahko poskrbite za udoben prostor na delovnem mestu, lahko prebere v našem članku.)

 

 

Neustrezna temperatura 

Če ste že kdaj bili v vojni s sodelavci za pisarniški termostat, veste, da se optimalna temperatura za opravljanje dela razlikuje od posameznika do posameznika.

Kljub temu lahko za ugodno temperaturo na delovnem mesti poskrbite z naslednjimi ukrepi:

  • relativna vlažnost pri dani temperaturi naj bo med 40-70 %;
  • zagotovite ustrezno prezračevanje;
  • delovni prostori naj se delijo na temperaturna območja, v katerih je možno individualno prilagajanje temperature;
  • delovni prostori naj vam in vašim sodelavcem omogočajo neposredni nadzor nad termalnim ugodjem, ali pa naj omogočajo vsaj lahek dostop do nekoga, ki ta nadzor ima.

 

Pomanjkanje zelenja

Ljudje si želimo povezanosti z naravo. Ta se ves čas spreminja in tako pozitivno vpliva na naše počutje. Zato moramo pri načrtovanju delovnega okolja razmišljati, kako naravo povezati z notranjimi prostori in kako ljudem omogočiti dostop do zunanjosti tudi med delovnim časom.

Vaše delovne prostore povežite z naravo tako, da:

  • dodate zelenje;
  • uporabite rastline, ki imajo sposobnost čiščenja notranjega zraka;
  • uporabite rastline, ki so primerne tudi za alergike;
  • oblikujete zunanje prostore (če je možno), recimo strešno teraso ali vrt;
  • svoje sodelavce spodbujate, da med odmori gredo na svež zrak.

 

 

Na delovnem mestu preživite več kot 2000 ur na leto. Poskrbite, da vam bo prijetno in udobno.

 

Če pri načrtovanju in oblikovanju vaših delovnih prostorov potrebujete pomoč, nas kontaktirajte. Z veseljem vam bomo pomagali. Lahko pa se prijavite tudi na naše e-novice, kjer z vami delimo ideje in nasvete s področja načrtovanja kakovostnih delovnih prostorov.

 

Fotografije: energepic.com, Isaiah Bekkers, Mildly Useful in Startup Stock Photos.