Postrežni prostor zdraviliškega dela Thermane Laško
Postrežni prostor v zdraviliškem delu Thermane Laško smo posodobili in mu povrnili funkcionalnost.
Lokacija: Laško
Leto izvedbe: 2021
Naročnik: Thermana Laško d.d.
Kvadratura: 360 m²
Tipologija projekta: gostinski prostori
Želja naročnika: posodobitev dotrajanega postrežnega prostora
Naročnik je k nam prišel z željo po osvežitvi prostora, ki je namenjen postrežbi hrane gostom pa tudi zaposlenim zdraviliškega dela Thermane. Želel je zagotoviti prijeten in funkcionalen prostor, ki že ob vstopu komunicira celotno ponudbo podjetja. Težava je bila predvsem v precej dotrajanem, na večih mestih poškodovanim in nefunkcionalnim postrežnim pultom. Naročnik je želel uporabiti odpornejše in prijetnejše materiale in ga prilagoditi tako, da bo ustrezal vsem sodobnim smernicam. Tekom načrtovanja se je pokazala še ena težava, in sicer slaba akustika, ki pa je res izrednega pomena v tako živahnem prostoru, kot je ta.
Kaj je bila naša naloga?
Naša glavna naloga je bila načrtovanje prenove prostora z namestitvijo funkcionalnejšega postrežnega pulta in posodobitvijo opreme ter tehnologije, ki bo omogočala nemoteno postrežbo hrane zelo raznolikim uporabnikom. Ker gre za zdravilišče, je bilo prostor potrebno prilagoditi gibalno oviranim posameznikom, ki za hojo uporabljajo različne pripomočke, kot so bergle, hojce ali invalidski vozički. Ključno je namreč, da lahko do postrežnega pulta in celotnega prostora enostavno dostopa vsak posameznik. Pri tem smo morali paziti, da ohranimo komunikacijo med kuhinjo, vhodom v bar in ostalimi jedilnicami.
Z učinkovitim sodelovanjem strokovnjakov različnih področij do sodobnega postrežnega prostora
V sodelovanju s tehnologom za kuhinje smo v prostor postavili posamezne enote oziroma postaje, ki pa smo jih med seboj vizualno in funkcijsko povezali v celoto. Z upoštevanjem vseh zastavljenih ciljev smo oblikovali sodoben postrežni del, ki se celostno razprostira po četrtini tlorisa jedilnice. Tekom prenove smo se povezali s strokovnjakom s področja akustike in tako poskrbeli tudi za akustično udobje vseh obiskovalcev. Sledila je tudi prenova sten (odstraniti je bilo potrebno vse kamnite in ostale obloge), menjava luči in ostale elektro opreme ter prilagoditev strojnih inštalacij in požarne opreme.
Naročnik je svojim strankam želel ponuditi najboljše
Ker je naročnik želel zagotoviti, da bi se ljudje v postrežnem prostoru počutili zares prijetno in se po njem gibali varno, smo se tekom prenove skupaj odločili, da izvedemo tudi menjavo tal. Ta po prenovi omogočajo enostavnejše in varnejše gibanje uporabnikov. Pri izbiri materiala so bili v ospredju kriteriji kot sta odpornost na veliko frekvenco ljudi in enostavno vzdrževanje. Ključno je bilo, da je material nedrseč in primeren za neovirano premikanje vozičkov, pa tudi, da ga je možno hitro dobaviti ter namestiti. Ker prenova tal ni bila v prvotnem planu, smo bili pri izbiri materiala namreč precej časovno omejeni. V sodelovanju z naročnikom smo se na koncu odločili za vinil, ki se v takih primerih dobro obnese.
Odlično sodelovanje z naročnikom
Sodelovanje z naročnikom je bilo izredno prijetno, dinamično in učinkovito. Arhitekturne rešitve, ki smo jih poiskali, v ospredje postavljajo funkcionalnost in načela dobre prakse. Še posebej nas veseli, da se je naročnik tekom sodelovanja z nami odločil, da poleg postrežnega dela obnovi nekatere druge elemente v prostoru (tla, stene …) in poskrbi za dobro akustiko. Celovitejša prenova je namreč res lepo zaokrožila podobo postrežnega prostora. Na menjavo tako sedaj čakajo le še mize in stoli.