Music School Šentjur
Building renovation and introduction of a modern music school program into a historic building.
Predlagan objekt je ustrezal kvadraturi, ki je bila načrtovana za novo glasbeno šolo, poleg tega pa bi glasbeni program v okolico sodil tudi vsebinsko. Propadajoča hiša, v kateri je nekdaj delovalo gostišče z vrtom, se nahaja v zavarovanem starem trškem jedru Šentjurja. Hiša je ponujala neizkoriščen potencial z zavidljivo lego in lepim razgledom na okolico. Kulturnovarstvene smernice so zahtevale ohranitev obstoječih gabaritov in pripadajočega parka s kostanji. Park je dobil v novem kontekstu dodano vrednost – senzoričen park (avtor zunanje ureditve je Nina Čebela, univ. dipl. inž. kraj. arh.), v katerem se nahajajo interaktivna zvočna igrala, s katerimi otroci raziskujejo nastanek zvoka. Ideja prenovljenih prostorov temelji na belini, prostornosti in zračnosti. Obiskovalce in obiskovalke ob vstopu v objekt in po objektu spremljajo usmerjeni pogledi na rojstno hišo Ipavcev in bližnjo okolico.
Odsek iz pogovora z ravnateljico Glasbene šole skladateljev Ipavcev:
Kaj vam je bilo pri procesu snovanja in izvedbe prenove najbolj všeč?”
”Po duši sem glasbenica, umetnica in se na te stvari ne spoznam. Najbolj me je bilo strah, ko sem prvič šla na sestanek in nisem vedela, kaj naj pričakujem, saj sem se z arhitekturo srečala prvič. Kasneje, ko smo prišli do faze načrtovanja opreme, sem si težko predstavljala dvodimenzionalen shematičen prikaz, ko pa so mi pokazali vizualizacije oziroma 3D prostorski prikaz, sem si lahko prostor bolje predstavljala. Prej pa tega ne veš. Prostor so mi prikazali tridimenzionalno, s pomočjo računalnika smo se sprehajali od sobe do sobe. Tako mi je bilo bolj jasno, kako bo vse skupaj izgledalo.”
Odsek iz pogovora z ravnateljico Glasbene šole skladateljev Ipavcev:
Ste v procesu dela aktivno sodelovali?
S Studiem LIST sem res aktivno sodelovala. Za njih je bil izziv, kako najti pravo pot med usmeritvami Zavoda za varstvo kulturne dediščine, naročnikom, pogoji lokacije in ustreznostjo kvadrature za posamezni instrument. Skupaj smo si ogledali primere dobre prakse. To je pripomoglo k oblikovanju prvih idej in k začetku projekta. Na podlagi tega je sledilo še nekaj sestankov, kjer smo pregledovali ideje in načrte. Pri tem je bila pozornost usmerjena na to, kakšna mora biti pot obiskovalca oziroma uporabnika, postavitev sten … Pozornost pa se je polagala tudi na akustiko, predvsem v obliki plošč za vpijanje zvoka, da se ta ne širi po objektu.
Odsek iz pogovora z ravnateljico Glasbene šole skladateljev Ipavcev:
Kako ste na splošno zadovoljni s prenovo in kakšni so bili odzivi uporabnikov in uporabnic?
S prenovljenim objektom smo zelo zadovoljni. Otroci uživajo. V prvih dveh mesecih, ko smo se preselili, so samo občudovali prostore: »Joj, kako je lepo!«. Prostori so beli, zračni in prostorni. Zdaj šele vidimo, v kakšnih prostorih smo bili. Tega prej nismo niti opazili.
Povezavo do celotnega pogovora z ravnateljico Glasbene šole skladateljev Ipavcev najdete tukaj.